Home Spiritualitate De la anxietate la echilibru interior – si tu poti ajunge acolo

De la anxietate la echilibru interior – si tu poti ajunge acolo

0
0
1,361

Grija este parte normala a vietii si chiar poate fi de ajutor in anumite situatii. Ne ingrijoram  adesea despre lucruri prezente in vietile noastre, cum ar fi banii, munca si familia – iar aceasta grija are potentialul de a ne ajuta sa luam decizii bune.

Emotiile considerate negative – tristetea, furia, frica – sunt importante pentru supravietuirea noastra si disconfortul emotional este normal, este o experienta umana universala.

Glandele suprarenale incep imediat sa ne trimita semnale de alarma cand suntem intr-o situatie primejdioasa sau intr-un potential conflict, activand mecanismul ”lupta sau fugi”, sau cand avem un bagaj de emotii inainte de un discurs, inainte de un concurs, inainte de un eveniment important. Aceasta este anxietatea.

Anxietatea pe termen lung poate duce la depresie si scade calitatea vietii atunci cand o lasi sa te controleze.

Daca ar fi sa comparam anxietatea cu o mitraliera, mintea anxioasa “trage” ganduri tematoare unul dupa altul, cu o viteza uluitoare. “Daca am zis ceva gresit? O sa ma iubeasca cineva vreodata? Voi fi dat afara de la job? De ce nu pot slabi? Oare o sa castig mai multi bani vreodata? O sa reusesc sa fac …?

De fapt, oamenii de stiinta estimeaza ca oamenii au undeva intre 30.000 si 50.000 de ganduri pe zi- ceea ce inseamna ca o minte anxioasa genereaza ganduri o data la cateva secunde.

Exista cateva lucruri care te pot ajuta sa faci fata anxietatii:

  • Activitati in aer liber (mersul cu bicicleta, rolele, plimbari lungi in parc, plimbari la munte)
  • Exercitii fizice – miscarea fizica determina creierul de a elibera substante care contraataca anxietatea. Iti ofera energie si motivatie. Se recomanda sa faci exercitii fizice macar o ora pe zi, 3 zile pe saptamana.
  • Meditatia – Anxietatea este o stare cognitiva conectata la inabilitatea de a-ti controla emotiile. Studiile au aratat ca practica meditatiei in fiecare zi are puterea de a reprograma retelele neuronale din creier si deci, ne imbunatateste abilitatea de a ne controla emotiile.

Cu ajutorul meditatiei invatam ca gandurile nu ne definesc si ca nu sunt reale. Cu aceasta perspectiva in minte, ne putem schimba relatia cu anxietatea, facand diferenta dintr-un episod irational si unul real.

Meditatia te ajuta sa reduci disconfortul fizic, sa iei decizii mai bune si sa faci fata situatiilor dificile.

Cu ajutorul meditatiei te poti linisti si mai poti face ceva – inveti sa recunosti gandurile declansatoare de frica. Astfel poti gasi diferite metode de a nu cadea in capcana anxietatii. Meditatia nu este o strategie care remediaza rapid problema – trebuie practica in mod regulat ca aceasta sa aiba efect asupra ta. (cei de la Boston University au descoperit ca dupa 8 saptamani de meditatie, pe RMN impulsurile electrice din “centrul fricii” disparusera).

Cand nu te mai scufunzi in frici si griji, cand nu te mai gandesti in mod repetat la trecut, cand nu te mai ingrijorezi de viitor – vei ajunge sa experimentezi linistea ce exista intre ganduri.

In acest mod, meditatia ii va permite mintii tale sa fie asa cum e ea in stare naturala, pura – adica va fi tacuta.

Atentie: Tehnicile prezentate mai sus sunt pentru cazurile de anxietate care apar in mod normal in viata oricarei persoane. Daca suferi de anxietate severa sau daca ai fost diagnosticat cu sindromul de anxietate generalizata, trebuie sa te adresezi si unui specialist pentru terapie si chiar medicatie. Impreuna cu terapeutul puteti face un plan de tratament, in care sa incluzi si tehnicile prezentate de noi.

Recomand:

Facebook Comments
Distribuie daca ti-a placut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Sa invatam sa iubim necunoscutul

Cred ca sufletele noastre ne ghideaza continuu drumul in viata, incercand sa ne deschida p…