Home Dezvoltare personala 3 pasi pentru a te simti mai bine: un exercitiu pentru acceptare

3 pasi pentru a te simti mai bine: un exercitiu pentru acceptare

0
0
406

Indiferent cat incercam noi, zile perfecte nu exista. Indiferent cat ne straduim, se intampla de multe ori ca lucrurile sa nu iasa asa cum am planuit. Chiar daca acceptam aceasta realitate, nu e deloc usor sa faci fata greselilor, esecurilor si dezamagirilor.

Unor persoane le este dificil sa accepte ceva deoarece au senzatia ca daca accepta situatii dureroase sau emotii negative, inseamna ca se dau batuti sau se resemneaza, ceea ce nu este deloc asa. Sa accepti inseamna sa permiti realitatii sa fie asa cum e, in momentul cand nu mai exista solutii de rezolvare. Atunci cand situatia nu se mai afla in controlul tau.

Altor persoane le este dificil sa accepte o persoana sau o situatie pentru ca nu doresc sa simta durerea emotionala. Opun rezistenta acestei dureri. Culmea este ca rezistenta pe care o manifesti iti creeaza si mai mult tumult emotional, te macina pe interior. Intri intr-o stare de lupta permanenta.

Cand ti-e greu sa accepti ceva, exista un conflict in interiorul tau. Partea din tine (Sinele tau Superior) care stie cat de benefica e acceptarea pentru tine si partea care refuza aceasta acceptare.

Unele persoane prefera sa ramana furioase, considerand ca astfel se protejeaza pe ele insele. Dar furia si resentimentul nu sunt o armura impotriva persoanei care te-a ranit. Ele doar se acumuleaza in interiorul tau pana cand intr-o zi vor rabufni.

Exercitiu de acceptare

Pasul 1. Fii atent la ceea ce simti

Cand ti-e greu sa accepti ceva sau pe cineva, inseamna ca judeci acel lucru sau persoana respectiva. Astfel ca primul pas in acceptare este sa constientizezi faptul ca judeci, fara sa te simti vinovat.

Cum stii ca ai probleme cu acceptarea? Uneori te simti plin de anxietate, de frica, uneori apar niste dureri in corp, dureri fizice. Te poti simti trist sau deconectat, poti simti ca nu esti indeajuns de bun. In acea perioada te poti simti cu un nivel de energie scazut, chiar cu un sistem imunitar periclitat. Perioadele acestea vin si pleaca, nu ai aceste stari permanent. Poti simti furie cand te gandesti la acea situatie, sa ai resentimente adunate in tine poate chiar ganduri de razbunare.

Daca este vorba de o situatie, te poti simti suparat pe Divinitate sau pe oricine altcineva din jurul tau.

Pasul 2: Scrie o lista cu aspectele pozitive a ceea ce ti-e greu sa accepti

Ia o foaie de hartie. In partea de sus a paginii scrie ce ti-e greu sa accepti. (de exemplu: mi-e greu sa accept ca sotul meu doreste sa petreaca o zi pe saptamana doar cu prietenii lui; un alt exemplu: mi-e greu sa ma accept pe mine insumi, nu pot accepta ca sunt ……….-aici completeaza tu cu ce simti; alt exemplu: mi-e greu sa accept ca tatal meu m-a parasit cand eram mica; mi-e greu sa accept ca voi divorta etc).

Acum scrie o lista cu toate aspectele ce iti plac la aceasta persoana sau la aceasta situatie.

Daca ai de-a face cu circumstante dificile sau cu o persoana care te-a ranit profund, poate fi dificil sa gasesti calitati pozitive. In acest caz ai putea:

  • Sa te focalizezi asupra lectiilor pe care le-ai invatat din aceasta situatie sau relatie;
  • Sa te focalizezi cum aceasta persoana sau situatie ti-a dat oportunitatea sa practici acceptarea;
  • Daca este vorba de o persoana, alege sa il privesti cu compasiune, acceptand faptul ca o persoana fericita nu ar trata pe cineva atat de rau.

Focalizandu-te pe aspectele pozitive sau pe lectiile invatate, incetul cu incetul se schimba tipul de energie pe care il simti vizavi de situatia sau persoana respectiva.

Pasul 3: Verifica cum te simti pe masura ce iti schimbi perspectiva

Pe masura ce iti verifici lista, poti schimba cum te simti. Poate simti usurare pe masura ce renunti la frustrare, poate te simti mai relaxat si optimist, sau poate simti compasiune pentru persoana care te-a ranit.

Acceptarea vine in timp si schimbarile uneori sunt subtile. Cu cat te focalizezi mai mult pe acceptare, cu atat mai multa usurare vei simti.

Cand practici acceptare, incepi sa eliberezi rezistenta, sa te reconectezi cu iubirea universala si sa atragi ceea ce iti doresti. Cand te simti bine, energia ta transmite un semnal catre Univers. Transmite un mesaj clar ca esti aliniat cu bucuria interioara si esti deschis sa primesti mai multa.

Fa din a te simti bine pe interior o prioritate, ramai rabdator, ai incredere ca esti ghidat si asteapta-te la miracole.

Facebook Comments
Distribuie daca ti-a placut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Nu esti responsabil pentru fericirea altor persoane

Incerci adesea sa iti ajuti prieenii, familia, colegii, chiar daca nu iti cer in mod expre…