We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

My Cart
lei
efectele_meditatiei

In cat timp poti vedea efectele meditatiei

Un număr bun de persoane care doresc sa mediteze si nu au mai facut-o pana acum stau cu speranța că beneficiile holistice ale meditației se vor face simțite în câteva zile. Se așteaptă ca meditația să acționeze ca o soluție rapidă – cum ar fi înghițirea unui comprimat de calmare a durerii. Nu este o așteptare rezonabilă, chiar daca te poti simti relaxat dupa o singura sedinta de meditatie ghidata (pe termen scurt).

Uită de rezultate. Singura modalitate prin care meditația își poate lucra „magia” este să dai drumul tuturor așteptărilor. Meditația înseamnă să înveți mintea și corpul să stea in liniste – și să fii fericit să fii liniștit.

Toate beneficiile meditatiei despre care auzim rezultă din liniște. Și liniștea se poate manifesta doar dacă mintea își lasă nevoia obsesivă de a acorda atenție la orice – amintiri, griji, minuni, somn, temeri, aspirații – totul. Și asta include așteptările cu privire la rezultatele pe care le va obține din meditație.

Cei mai mulți profesori de meditație autentici spun că, deși câțiva norocoși experimentează beneficii foarte repede, pentru restul dintre noi, meditația trebuie să fie practicată în mod regulat un timp, înainte ca efectele sale benefice să poată fi apreciate.

Sfatul meu pentru noii practicieni este să încerce meditația zilnic timp de o lună, apoi să cântărească pro și contra. Chiar dacă sunteți tentat să renunțați mai devreme decât atât, continuați timp de zece sau 15 minute în fiecare zi.

Meditația oferă o gamă largă de beneficii la nivel fizic.

  • Sentiment îmbunătățit de bunăstare
  • Relaxare sporită
  • Niveluri reduse de tensiune și stres
  • Îmbunătățirea calității somnului
  • Energie crescută

Meditația oferă, de asemenea, o varietate de beneficii si la nivel emotional. Acestea includ un sentiment de:

  • Fericire
  • Calm
  • Echilibru
  • Pace
  • Bunăstare

Deoarece întreaga ta ființă – conștientizare, minte activă și corp – este baza practicii tale, poți experimenta un profund sentiment de integralitate pe care nu l-ai mai simțit până acum. Toate acestea implica răbdare, un mușchi mental pe care meditația ta îl întărește de fiecare dată când stai.

Meditatia te invata rabdarea.

SI daca adorm cand meditez?

Motivele pot fi nenumarate, unul dintre ele poate fi faptul ca faci meditatia la o ora foarte tarzie, cand corpul este prea obosit. Nu este un lucru extrem de rau sa adormi in timpul meditatiei sau sa atipesti, inseamna ca organismul tau avea nevoie de acest lucru. Data urmatoare poti practica meditatia seara la o ora mai devreme sau chiar dimineata.

Exista nenumarate studii asupra veteranilor de razboi care sufera de PTSD (stres post-traumatic). Ei adormeau la inceput pe durata meditatiei, dar cercetatorii au ajuns la concluzia ca numai ca este ok ca ei sa adoarma pentru ca erau dpdv psihic intr-o stare profunda de epuizare, dar ca efectele meditatiei pot patrunde dincolo de constient.

Acesta este motivul pentru care meditatiile cu afirmatii profunde, care sunt de fapt tehnici de reprogramare a subconstientului au un efect mare chiar si cand adormi ascultandu-le. Aici includ meditatia ghidata Dezvolta increderea in sine, meditatie care este alcatuita doar din astfel de afirmatii pe care sa le repeti timp de 21 zile, pana cand iti devin un adevar.

Bineinteles ca adormitul in timpul meditatiei nu trebuie sa fie o practica obisnuita, ci doar ca nu trebuie sa fii extrem de suparat daca se mai intampla uneori.

 

Toate beneficiile pe care le poti simti practicand meditatia regulat in fiecare zi sunt dovedite inclusiv de scanari ale creierului. Există un studiu despre 8 săptămâni de meditație, publicat in Psychiatric Research, care afirma ca meditatia iti poate transforma creierul dupa aceasta perioada.

Meditatorii din studiul de meditație de 8 săptămâni au raportat petrecerea unei medii de 27 de minute în fiecare zi, practicând exerciții de mindfulness, iar răspunsurile lor la un „chestionar de mindfulness” au indicat îmbunătățiri semnificative în comparație cu răspunsurile pre-participare.

Analiza scanărilor creierului, care s-au concentrat pe zonele în care diferențele asociate meditației au fost observate în studiile anterioare, au constatat o creștere a densității materiei cenușii în hipocamp, cunoscută a fi important pentru învățare și memorie, precum și în structuri asociate conștiinței de sine, compasiunii și introspecției.

Mai mult, s-a constatat o descrestere a densitatii amigdalei cerebrale, structura responsabila pentru stari emotionale precum anxietatea, stresul sau frica. Poti citi mai multe despre acest studiu aici.

Bineinteles ca pana la urma depinde de fiecare in parte in cat timp isi face meditatia „efectul”, dar cu siguranta aceasta iti va dizolva si elibera gandurile, facandu-te sa fii mai concentrat pe prezent si sa cuceresti stresul si grijile. Trebuie doar sa o practici regulat, sa ”te lupti” sa nu renunti iar apoi iti va deveni un obicei.

Comentarii Facebook

Leave your thought