We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

My Cart
lei

De la negare de la constientizare de sine

Scopul principal al vietii este sa ne dezvoltam conștientizarea de sine. Pe masura ce facem acest lucru, descoperim ce este cel mai important in viata – exprimarea și trairea Iubirii lui Dumnezeu, a Universului, a Sursei. Toate fiintele umane cauta sa evolueze spre o mai mare conștientizare a Creatorului. Acest articol va explora cum sa depașim negarea, astfel incat conștientizarea noastra sa creasca mai rapid.

Negarea seamana mai mult cu „nu știu ca știu”. Aceasta inseamna o ascundere, o mascare conștienta sau inconștienta a ceva. In psihologie, negarea conștienta este cunoscuta sub numele de reprimare (proces de uitare intentionata), iar negarea inconștienta este cunoscuta sub numele de refulare (nu stii ca o faci).

Ambele procese sunt folosite pentru a te proteja impotriva unei dureri, unei traume, anxietati.

Daca sunt conștient de ceva, dar este neplacut și vreau sa-l scot din minte, asta este negarea conștienta. Daca ceva exista și are putere asupra mea și nu sunt conștient de asta, aceasta este negarea inconștienta.

Daca devin conștient de ceva care are putere asupra mea, pot alege in mod intentionat sa-mi retrag energia din acea situatie. Acest lucru poate fi sau nu ușor. Intre timp, pot alege sa vindec orice judecati, resentimente, manie, frica sau razbunare pe care le simt fata de acel lucru.

De exemplu, daca sunt suparat pe guvernul meu pentru ca este condus de oameni cu mai putina inteligenta decat mine, pot sa conștientizez in primul rand sentimentele mele. Apoi sa imi dau seama ca e ceva ce nu pot controla, oamenii sunt cum sunt si aleg sa imi transform sentimentele de revolta in acceptare si intelegere. Aleg sa imi canalizez energia catre altceva.

Atunci cand negi ceva, un sentiment, o frica, orice…de fapt ii dai putere. Negarea este mecanismul de aparare cel mai des intalnit la oameni. Problema este ca negarea duce la un conflict interior ce cauzeaza anxietatea si nu numai.

Prima noastra prioritate trebuie sa fie auto-observarea. Trebuie sa vedem ca ceea ce ni se intampla la exterior este o reflectare a ceea ce se intampla in conștiinta noastra. Trebuie sa fim brutal de onești cu noi inșine. Daca avem o reactie emotionala la ceva ce vedem in lume, atunci știm ca aceasta reactie este strans legata de un sistem de convingeri pe care le avem.

Sufletele noastre creeaza intotdeauna situatii in viata noastra care ne obliga sa ne uitam la negarile noastre. Daca avem frica de a fi atacat, de exemplu, am putea crea un fel de violenta exterioara care ne obliga sa privim frica in fata. Trucul este sa ne constientizam si sa vindecam negarile inainte de a se manifesta ca experiente neplacute.

Putem cauta semnele subtile (și nu atat de subtile) ca avem o problema de rezolvat. Ne putem intreba: „Ce ma scoate din echilibrul meu? Ce imi impinge limitele? Ce ma face sa reactionez exagerat? Ce ma face sa imi fie frica? ” Apoi cauta convingerea care sta la baza acestei probleme, cauta cauza acelei probleme si foloseste-te de diverse metode si instrument pentru a schimba aceste convingeri (cum ar fi meditatia, exercitii, terapie)

Conștientizarea de sine este cel mai bun instrument pe care il avem pentru a ne ridica deasupra problemelor noastre. Odata ce identificam legatura cu o problema și vedem mecanismul gandirii și credintei care l-a creat, ne putem ierta și inlocui convingerea cu ceva care servește creșterii noastre. De exemplu, daca avem convingerea: „Nu merit sa fiu fericit”, o putem inlocui cu „Sunt un copil frumos al lui Dumnezeu și merit tot ce este mai bun in viata”.

Desigur, trebuie sa facem mai mult decat sa repetam ​​simple afirmatii. Trebuie sa ramanem prezenti cu sentimentele noastre, sa exprimam ceea ce trebuie exprimat, sa vizualizam binele care vine spre noi, sa știm ca este deja al nostru și sa multumim lui Dumnezeu pentru ceea ce avem bine in viata noastra.

Voi face un articol separat despre pasi concreti pentru a-ti schimba o convingere.

Pana atunci urmareste-te in diverse situatii: cum reactionezi, ce simti, care crezi ca este motivul pentru aceasta reactie (motivul principal) si noteaza toate acestea intr-o agenda. Poti astfel observa ca de exemplu anumite situatii iti trezesc amintiri refulate sau reprimate din copilarie sau dintr-un moment din trecutul tau. Cand incepi sa devii constienta de reactiile si emotiile tale, poti spune cu adevarat ca incepi sa traiesti in echilibru mental, emotional si spiritual. Poti spune cu adevarat ca esti responsabila de alegerile tale, de ceea ce spui si faci, si nu sunt reactii la ceva anume din trecut.

Comentarii Facebook

Leave your thought