We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

My Cart
lei

Emotiile noastre nu vorbesc, insa se exprima!

Cum se exprima? O fac prin senzatii corporale, comportamente si ganduri automate.

Aici ne intalnim cu unul dintre cele mai dificile demersuri: distantarea de gandurile incarcate, saturate de emotiile incarcate, pe care le credem si pe care nu le putem impiedica sau scapa de ele.

De fapt distantarea necesara se obtine daca ne deschidem catre starile emotionale, daca le observam si in niciun caz daca ne incapatanam sa le suprimam sau mai rau, daca ne lasam coplesiti de ele.

Emotiile noastre “mai neplacute” nu sunt pe post de “buruiana” crescuta in mintea noastra. Ele fac parte din alcatuirea noastra psihica. Asa ca trebuie sa incepem sa le acceptam, dar mai intai trebuie sa le constientizam.

Cum sa accepti ceva care nici nu stii ca exista? Daca nici nu stii ca esti afectat de acea problema?

Printr-un mecanism absolut natural, emotiile tind sa se impuna asupra noastra, iar noi nu trebuie sa actionam asupra prezentei lor, ci asupra influentei lor.

De fapt “reglarea emotionala” in psihologie incepe intotdeauna cu constientizarea, lasam zen-ul pentru mai tarziu, in dezvoltarea noastra.

Exercitiu pentru constientizarea emotiile sau sentimentelor neplacute

 Pas 1: Identificarea emotiei

De multe ori stii ca ai o stare proasta, te simti irascibil, nu iti convine nimic, parca ai vrea sa plangi si de multe ori nici nu intelegi de ce. Asa ca primul pas incepe cu identificarea emotiei.  Opreste-te un moment din orice ai face si da atentie gandurilor si sentimentelor tale. Numeste-ti emotia pe care o simti (tristete, furie, rusine, vinovatie etc)

O data ce ai identificat-o o poti nota pe o foaie de hartie sau pe telefon (ca sa fim moderni 😉

Cum se manifesta emotia? Doar emotional sau si fizic prin anumite dureri? Care crezi ca este cauza declansatoare?

Pas 2: Stabileste un spatiu intre tine si ea

Inchide ochii (daca e posibil) si imagineaza-ti emotia ca o energie pe care o iei si o pui in fata ta, sa zicem la distanta de 1-2 m. Acum te poti uita la ea si o poti observa.

Pas 3: Da-i emotiei o forma

Acum ca emotia e in fata ta, gandeste-te un pic: daca i-ai da o forma, ce forma ar fi ? Ce marime ar avea? Ce culoare ar avea?

Imagineaza-ti ca te uiti la aceasta emotie, cu forma, marimea si culoarea pe care i-ai dat-o. Acum ca ai vazut-o, o poti lasa sa se intoarca inapoi in interiorul tau.

Pas 4: Reflecta

Acesta e finalul exercitiului, asa ca fii atenta la ceea ce simti acum. Vreo schimbare in intensitatea emotiei? Vreo schimbare in reactia ta vis-a-vis de emotie? Te simti diferit acum ca exercitiul s-a terminat?


Acest exercitiu poate parea ciudat la inceput, dar oamenii pe care l-au pus in practica zilnic au observat ca le este mult mai usor sa isi identifice si sa isi accepte emotiile. Nu uita ca acest exercitiu nu este unul de reprimare a emotiilor neplacute.

Pentru ca aceste emotii reprimate vor tasni la un moment dat cand te astepti mai putin. Sau mai rau, vor cauza o afectiune fizica.

Psihicul nostru este creat sa simtim de toate, bune si rele. Sa incercam sa nu mai fugim de cele rele, sa nu ne mai refugiem in filme, jocuri video, mancare, alcool, doar sa incercam sa evadam, sa nu le mai simtim.

Ideea nu e sa fii o persoana Zen mereu, ci o persoana care isi constientizeaza emotiile si le accepta, care traieste si ia fiecare moment asa cum este el.

Pentru ca emotiile sunt acolo cu un scop, asculta-le. De exemplu, tristetea este acolo pentru a ne alerta despre o situatie care necesita schimbare. De asemenea, are o functie de protectie, te anunta ca este timpul sa iei o pauza, pentru a reflecta, pentru a te vindeca sau a te adapta unor circumstante noi.

Exercitiul de mai sus il voi inregistra audio, sa te ghidez spre identificare si acceptarea emotiei, asa ca esti deja inscris in comunitate pe newsletter, vei primi si tu zilele urmatoare acest exercitiu, pentru a-l asculta si pune in practica.

 

Comentarii Facebook

Leave your thought